Úvod O keramice II.

O keramice II.

keramické rybky

(Následující článek berte, stejně jak ten první o keramice, jako pozvánku do našich kroužků.)

Když se pod rukama z hroudy hlíny rodí zvířátko nebo miska, rozbíhá se dětská fantazie na plné obrátky a přirozeně se posiluje důvěra dětí v sebe sama a své schopnosti. Keramické tvoření je jeden z nejlepších způsobů rozvoje jemné motoriky, která je důležitá při psaní a kreslení. Dochází k celkovému zklidnění a koncentraci, proto je keramika vhodná pro hyperaktivní děti.  K tomu také přistupuje zlepšení mozkových funkcí díky zapojení obou mozkových hemisfér.

Dále se děti učí společenským dovednostem a sociálnímu soužití ve věkově různorodé skupině. Mezi další přínos patří vytvoření vztahu k vlastní práci. Co může být pro rodiče nebo prarodiče krásnější, než když dostanou od dítěte vlastnoručně vyrobený dárek?

Tento výčet, myslím, stačí k tomu, abychom se rozhodli keramikou zabývat. Je vhodná pro všechny – děti i dospělé, bez ohledu na věk nebo  výtvarné nadání. Měla jsem v keramické dílně pro předškolní děti s rodiči maminky, které se rozhodly poté, co zkusily pracovat s hlínou, navštěvovat kroužek pro dospělé celoročně.

Naším cílem je vzbudit u dětí i dospělých radost a nadšení z tvořivé práce. A k tomu keramika pomáhá.

Zdena Hájková